Počúval so ministra dopravy Érseka ako z fleku vyriešil, že za plán výstavby diaľnice Bratislava – Košice severnou trasou Slovenska som zodpovedný ja. Navyše, že som o tom sám rozhodol. A tak som rozmýšľal aký je rozdiel medzi ministrom dopravy na Kube a pánom Érsekom a vyšlo mi, že minister je na Kube a Érsek je Kubom na ministerstve šíriacim bludy.
Diaľničný systém bol federálne riadený. Slovensko malo iba odbor dopravy na MV SR a tí, ktorí predpokladali výstavbu diaľníc na Slovensku vychádzali zo sociálneho a ekonomického stavu a perspektívy rozvoja. Preto vyznačili výstavbu diaľnice smer Bratislava – Košice cez severnú trasu. Ešte v hlbokom socializme postavili diaľnicu Bratislava – Piešťany, diaľnicu okolo Liptovskej Mary a začali stavať úsek Prešov-Košice.
Od 1. januára 1993 sme prevzali kompetencie v doprave. Boli znovu prehodnotené všetky priority. Aj výstavba diaľničnej siete na Slovensku. Bola potvrdená severná trasa s tým, že od Žiliny po poľskú hranicu bude vybudovaná diaľnica a od Žiliny po Šahy bude pokračovať pre medzinárodnú najmä nákladnú dopravu. Nakoľko milovníci Československa nepostavili ani meter diaľnice do Čiech, tak bolo rozhodnuté o prepojení Zlín – Púchov a na severe Slovenska pribudla trasa Kysuce – Severná Morava. Ďalej pribudlo prepojenie Košice – maďarská hranica, na východe aj Košice – poľská hranica a rýchlostná cesta na Ukrajinu. Okrem toho bola potvrdená aj diaľnica Trnava – Nitra a ospravedlňujeme sa, že aj dokončená. Ďalej bol spravený obchvat Zvolena a prepojenie na Banskú Bystricu. Pripravovali sa projekty na rýchlostnú cestu Bratislava – Dunajská Streda a projekty na rýchlostnú cestu Nitra-Komárno.
Moja vláda nielenže kreslila projekty, ale aj plnila. Dokončili sme južný obchvat Bratislavy a prepojili Bratislavu s Gyorom a Viedňou. Začali sa práce na severnom obchvate. Dokončili sme diaľnicu Trnava – Nitra, vybudovali diaľnicu Piešťany – Ladce, Liptovský Ján – Važec, začali sme pracovať na obchvate Košíc. A pre odpor prešovského primátora sme nemohli začať stavať obchvat v Prešove. Dokončili sme obchvat Žiliny, začali stavať diaľnicu na Kysuce. Bola rozostavaná, ale potom prišla nová vláda a dodnes sa nedokončila. Je zaujímavé, že vlády práve tie v ktorých bola SMK, t.j. Dzurindova, Radičovej, ale aj Ficova výstavbu diaľnic buď zrušili, alebo spomalili. Moja vláda dala reálne záruky dokončenia diaľníc do roku 2005. Tie tzv. lepšie vlády to nebudú vedieť urobiť ani do roku 2025. S peňazí získaných Mečiarovou vládou sa budoval aj cestný tunel v Bratislave. Začali sa aj unikátne diela, ako bol tunel Branisko, kým ho nevytunelovali účastníci demokratickej vlády, ktorej súčasťou bolo aj SMK. Stavia sa pomaly a draho. Porovnajte si ceny z rokov 1995-1998 a dnešné a ešte raz mi niečo povedzte. Pre výstavbu diaľníc nie je nedostatok peňazí , ale nedostatok schopných riadiacich pracovníkov. Prečo za mojej vlády mohli byť generálnym dodávateľom slovenské firmy, bral sa materiál zo Slovenska a stroje tak isto. Čo bolo možné použiť na stavbu bolo zo Slovenska. Nekupovali sa zahraničné. Na stavbách sa pracovalo soboty, nedele a 24 hodín denne. A šlo to. Prečo to dneska nejde? Aj peniaze sú, ale neviete kde ich hľadať. Ešte dlho budete nariekať nad svojou hlúposťou. Žiaľ nie ste jediný Kubo na ministerstve. Počiatek bol ešte horší. Predražená rýchlostná cesta Nitra – Šášovské Podhradie o 60 percent nasadzuje korunu všetkému. Kompetentní to vedia, ale cudne mlčia. A kto to platí ? Nuž ten čo platí dane. Veď pre liberálne a sociálne strany je človek až na poslednom mieste. Svoju neschopnosť prekrývate fiktívnymi príbehmi a prekrúcaním faktov. Rečičky namiesto výsledkov!