Po vražde novinára a jeho snúbenice sme netrpezlivo čakali na stanovisko predsedu vlády, ktorý je zodpovedný za bezpečnosť štátu. Nesklamal a nezaprel sa. Ešte si pamätáme ako prišiel v sprievode ministra vnútra Kaliňáka a prezidenta policajného zboru Gašpara . Čakalo sa zásadné vystúpenie. Hlavným účinkujúcim však bola hrča peňazí na stole, ktorú Fico sľuboval tomu kto pomôže odhaliť vraždu. Cynické, neľudské, neštátnické. Ľudia sa mu poďakovali tým, že musel odísť z funkcie predsedu vlády. Ale predsedom strany zostal.
Rok 2020 – Smer sa rozpadá , znižujú sa preferencie a naraz je ohrozovaný inou stranou, ktorá sa dostáva do jeho blízkosti. Voľby sú na dosah. Treba urobiť niečo veľké na sebazáchranu. A tak ako vždy prichádza s veľkolepým nápadom. Zaručíme trinásty dôchodok, zvýšime rodinné prídavky. A zasa celý Fico. Keď je ohrozený prichádza s balíkom cudzích peňazí a so sociálnou demagógiou.
Aby to mohol presadiť v NR SR, tak vyhlasuje, že urýchlené prijatie týchto zákonov je v záujme bezpečnosti štátu a preto to musí NR SR akceptovať. Opozícia nevyvracia, že to nie je v záujme bezpečnosti štátu a tak nie je dôvod prečo Ficovi neveriť. Nuž, nie je bezpečnosť štátu ako bezpečnosť štátu.
Ak v posledných dvanástich dňoch svojho pôsobenia vyhlasuje, že neprijatie týchto zákonov ohrozuje bezpečnosť štátu, tak jeho dvanásť rokov pri moci znamená, že dvanásť rokov on osobne svojou politikou ohrozoval bezpečnosť štátu. Treba jeho tvrdenia zobrať zo všetkou vážnosťou aj správnou zodpovednosťou a správať sa k nemu ako k tomu, čo ohrozil štát a to vedome.
Už starí rodičia mali také porekadlo, že pánske sľuby sú na zajačom chvoste. A to čo sa v parlamente deje vytvára hneď niekoľko záruk, že aj keby príslušné rozhodnutia NR SR prijala, tak v skutočnosti schváli vzduch.
1.Postup pri prejednávaní zákonov je v rozpore s rokovacím poriadkom NR SR.
2. Existuje zákon o štátnom rozpočte, ale aj o zmenách v tomto štátnom rozpočte. A niet pochybností že, zákony ktoré predkladá sú v rozpore so zákonom o štátnom rozpočte . Výdavky nie sú kryté príjmami.
3. Účinnosť zákona. Nezaväzuje sa na obdobie svojej vlády a zaväzuje inú vládu.
A tak vznikajú ďalšie možné scenáre.
Prezidentka Čaputová má možnosť do 15 dní od prijatia zákona a zverejnení v zbierke zákonov tieto zákony vrátiť NR SR. Ale prerokovávať ich už bude iná NR SR, iné politické zloženie aj iné strany. Dôvody pre prezidentku Čaputovú vrátiť zákon existujú.
Nech sa dobre pozrú, ako je navrhovaná účinnosť zákona. To znamená, že prijatý je teraz, ale platiť by mal až oveľa neskôr. Vzniká niekoľkomesačný priestor pre novú NR SR na zmenu, alebo zrušenie zákona.
A čo keby vo vláde bol Fico? Má Dzurindovu cestu. Na konci prvého volebného obdobia Ficova vláda prijala 28 sociálnych zákonov. Ako agitácia pre voľby sa to neminulo účinku. Ale na riadnom zasadaní NR SR, hneď po voľbách tieto zákony zrušili.
Ľudia boli Ficom oklamaní a časť chce byť klamaná ďalej. Ale voľby by mali byť výberom alternatív, aj výberom ľudí. Ak skompromitovaný preukázateľne neschopný Fico, známy svojou samoľúbosťou, túžbou po moci a zakrývaním chýb sociálnymi balíčkami myslí, že politicky prežije a bude parazitovať ďalej, strašne sa mýli. Je mi jedno aký bude mať osobný osud, ale veľmi poškodil tých ktorými sa najviac oháňa.
Do volieb treba ísť s pokorou a nie s podvodom. Denne dostávam otázku: „Koho voliť?“ Dám Vám odpoveď. Určite nevoľte Fica!